לאכול יותר ולרדת במשקל, זה לגמרי אפשרי!

בתחילת דרכי, איכשהו תמיד אכלתי סרטים על זה שאנשים אוכלים יותר ויורדים במשקל. זה היה נראה לי מוזר ולא הגיוני שבנאדם אוכל כמויות גדולות של אוכל ומצליח איפשהו לרדת באחוזי שומן. יש כאלו שמבחינה קלורית יכולים לאכול יותר מבחינה קלורית, כלומר הסך הקלורי הניטרלי שלהם הוא גבוה יחסית והם יכולים להרשות לעצמם לאכול כמויות גדולות של אוכל, אבל יש את אלו שלא מבינים איך אפשר בכלל להכניס לגוף יותר ולרדת במשקל. גם לי בהתחלה זה היה נראה אבסורד, עד שגילית את הדבר הבא – דחיסות קלורית.

דחיסות קלורית בהגדרתה זו כמות הקלוריות שמכיל משקל מסוים של מוצר, או בשפה היותר מתקדמת – כמות האנרגיה שמזון מכיל לפי משקל נוכחי. את חישוב הצפיפות הקלורית אנחנו מודדים לפי מספר הקלוריות לגרם וכדי לחשב אותה, אנחנו צריכים לחלק את כמות הקלוריות במזון מסוים במשקל שלו. דוגמה: נניח ולקחתי 100 גרם אבטיח, כאשר ב100 גרם אבטיח יש 33 קלוריות. נחלק 33 ב100 ונראה שהצפיפות הקלוריות שלו היא 0.33.

למזון בעל צפיפות קלורית נמוכה יש השפעה חיובית על תהליך הירידה במשקל מאחר ויש לנו את האפשרות לאכול יותר אוכל בפחות קלוריות ולרוב, זה מה שאנשים מחפשים. 

כשאנחנו נמצאים בתהליך חיטוב או ירידה במשקל, החשש האוטומטי הוא שאנחנו הולכים לאכול פחות ממה שאנחנו רגילים ולהיות רעבים במשך כל התהליך, אך לא כך הדבר. אפשר לומר אפילו שתהיו מאוד שבעים אם תעבדו נכון. בסופו של דבר, תוכלו לאכול כמות יותר גדולה של אוכל ועדיין להיות בגירעון קלורי, שזה משהו שבעיניי הוא חשוב ואפילו מקדם את התהליך!

כדי לעשות לכם את התהליך יותר קל, אשתף אתכם כאן ברשימה של מזונות בעלי צפיפות קלורית נמוכה שיעזרו לכם להגשים את מה שאתם צריכים:

חזה עוף, פרגית, בשר מספר 5, פסטרמה, טונה במים (גם שמן, אבל זה כמעט 100 קלוריות יותר מטונה במים), יוגורטים למינהם, ירקות ופירות, בורגול, עדשים, גבינות רזות, חלב סויה לייט, טופו וכו'.

הרשימה הזו בהחלט ארוכה יותר, אבל אלו הדברים הראשונים שחשבתי עליהם שיכולים לעזור לכם משמעותית!

אספר לכם אפילו יותר מזה ..

המחקרים היום מראים שלמזונות בעלי צפיפות קלורית נמוכה יש השפעה על ירידה במשקל יותר מאפשר להפחתת כמות האוכל שאנחנו אוכלים. אותם המחקרים מוכיחים שלהפחתת הצפיפות הקלורית יש השפעה על ירידה במשקל יותר מאשר להפחתת כמות המזון. הסיבה לכך היא בעיקר בגלל העובדה שלמזונות עם צפיפות קלורית נמוכה יש השפעה חזקה יותר על תחושת השובע שלנו. זה שנפחית בכמות המזון, אולי ישפיע על הירידה במשקל, אבל בטווח הארוך יהיה לנו קשה להחזיק מעמד מאחר וכמות המזון היא נמוכה יחסית, נרגיש רעב וקושי להחזיק בו (כשבפועל אין סיבה להרעיב את עצמנו).

שאלה נפוצה – אבל מה אם אני רוצה לאכול פרוסת עוגה או ארוחה גדולה במסעדה ? זה בטוח מלא בקלוריות וקשה לשלב את זה במהלך היום. אין סיכוי שאוותר על זה בתהליך .. אפשרי לאכול בחוץ ולרדת במשקל בכל זאת ?

אז התשובה היא פשוטה. כן!

אני אגיד קודם כל שמסעדות או עוגות ומתוקים באופן כללי יהיו לרוב בעלי דחיסות קלורית גבוהה, זאת אומרת שמכמות קטנה אנחנו עשויים להכניס לגוף סך גבוה של קלוריות, אבל אפשר לדעת לשלב את זה כחלק מאורח החיים. זה אוכל לכל דבר, העניין הוא שזה לא בהכרח אוכל שיהיה בעל ערכים תזונתיים למעט פחמימות, שומנים וקצת חלבונים, לכן חשוב מאוד לקחת את בחשבון כשצורכים פרוסת עוגה במהלך היום ולהתחשב בעובדה הזו.

גם לגבי ארוחה בחוץ, היא גדולה יותר ולכן צריך לדעת איך לעבוד איתה ביחס לשאר הארוחות ביום. חשוב לא להזניח את זה ולהיות מודעים תמיד!

אז בקצרה,

אוכל בעל דחיסות קלורית גבוהה הוא אוכל לכל דבר. חשוב לזכור שאוכל כזה לרוב יהיה עתיר בפחמימות ושומנים וצריך תמיד להיות מודעים לדברים שאוכלים כדי שיהיה קל לשלב את זה במהלך היום. 

חשוב לשים לב ולהיות מודעים כמה אוכלים. כמו כל דבר בחיים, צריך לשמור על איזון ותמיד לזכור מה טוב וחשוב לגוף בכמות גדולה יותר.

Scroll to Top